fredag 13 januari 2012

Pelargoner

Jag älskar mina pelargoner! Har en inglasad balkong som är en perfekt plats för dem! De klarar sig fint på vintern så länge det är under -10 grader. Förra vintern fick jag kånka in dem i papperskassar med jämna mellanrum pga kylan! Har man då 28 st är det lite bökigt!I år (än så länge)har det funkat.
Nu är det inte långt kvar till jag kan börja ta sticklingar och plantera om dem. Det brukar ske i slutet av febr el början på mars.Jag förser de i familjen som vill ha plantor. 
Jag återkommer i ämnet! 
Idag har min  kompis och jag varit i Sollentuna centrum och ätit lunch och shoppat lite. Numera handlar jag så lite som möjligt. Har ju samlat på mig kläder och saker under årens lopp. Däremot passar vi på att äta god hemgjord mat av äkta råvaror och köper god ost Comte i en bra ost o delihandel. Dessutom är det ett ovanligt trevligt centrum, inte för stort, trevlig inneträdgård och bra affärer. 
Vi köpte en andel V75! För några veckor sedan hade vi 
7 rätt och vann 3500 kr var!! BLODAD TAND!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar