onsdag 18 januari 2012

Lite av varje

En härlig runda med stavar på morgonen! Lyssnade på Spanarna i iPoden. Jessica Gedin är bara så bra!
Hon ska vara programledare för Babel i år. Härligt, hon kommer säkert att bli lika bra som Daniel.

De spelar så fin musik mellan de olika Spanarna - i dag var det Toots Tielemanns. Han spelar munspel, gitarr och visslar gudomligt! Jag ska absolut skaffa en cd med hans musik. Jag undrar om han lever? Vi spelade Toots när sönerna var små och de är nu i 50-årsåldern alla tre. Hans musik spelades mycket på radion och användes i filmer."I  Hur man angör en brygga", tror jag bestämt.

Dessa 3 härliga söner har gett mig 7 barnbarn! 5 flickor och 2 pojkar. De underbaraste människorna i mitt liv. Jag älskar dem! Den äldsta är 29 och de två yngsta är 17 i år.
De är vänliga, duktiga, roliga och omtänksamma! Dessutom har de 4 äldsta kärestan, som också är bra människor!
Nu hoppas jag dra ihop dem på födelsedagskaffe snart - få se hur det går!?

2 kommentarer:

  1. Han verkar vara i livet:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Toots_Thielemans

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det också. Har du hört ngt av honom - musik menar jag?

      Radera