måndag 23 januari 2012

En trevlig helg

En till av mina vänner har blivit 70 år. Min fd arbetskamrat hade öppet hus med anledning av det och jag fick träffa många av mina gamla bekanta på kalaset! Så himla kul och se och höra hur de har det nu. Det är 4 år sedan jag gick i pension.
Föremålet för uppvaktningen hade själv gjort all mat och bakat tårtor! Det tycker jag är starkt! För säkert 30-40 personer!
På söndagen var det jag som lagade mat och bakade kladdkaka - som för en gångs skull blev riktigt god. Efter ett recept jag fått av ett barnbarn. Men det var bara till fyra st. 
Mina väninnor och jag träffas ca 2 ggr/månad och äter en god lunch och sedan spelar vi bridge. Vi hinner diskutera mycket också - och det gör vi! Nu var ju Juholt på tapeten, så det blev mycket politik. Det är en härlig debattstund  för oss på dessa träffar.  Inte minst har vi talat om den dag vi ska läggas in på "hemmet"! Hu! Då får vi hoppas att Carema od har ändrat inriktning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar