onsdag 11 januari 2012

Onsdag morgon

Morgnarna, sedan jag slutade arbeta, är suveräna. Vakna utan väckarklocka, gör min frukost i lugn och ro och läser tidningen 
l ä n g e! En smoothie och en kopp gott kaffe.
DN har jag nu för tiden. Slussen är just nu det stora samtalsämnet i Stockholm. Inte så konstigt - det är en viktig knutpunkt i stan. 
Jag är positivt överraskad över att så många tycker så mycket. Varje dag är det en eller flera som uttalar sig. Hoppas bara att politikerna inte kör över dem.
I dagens tidning fick jag se tidsplanen för bygget och insåg att när allt är klart har min aska strötts i havet! Hoppas bara att den nuvarande gamla Slussen ska hålla så länge. Kanske också att det inte blir för mycket glas och betong och inte så enormt många bilfiler.
Konstigt nog är det nästan bara män som uttalar sig i tidningarna. Nog finns det väl kvinnor inom kulturen och politiken som också tycker ngt? Spännande diskussion om vänster och höger inom kulturen har det blivit.
Dags för dagens stavgång! Solen strålar ! Jag går utefter  havet vid Hägernas strand och lyssnar på Spanarna i ipoden från 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar