söndag 5 februari 2012

elwstick.se



Det är min hemsida. Jag har en hobbyverksamhet där jag stickar och syr. Startade för 3 år sedan.
Min farfar var skräddare, farmor sömmerska och mamma allmänt hantverksduktig. Jag har nog fått ärva något av dem.
Jag tycker det är så stimulerande att tillverka saker med mina händer. Framför allt till mina barn och barnbarn
och stickesaker som verkligen används. Ibland beställer mina vänner och bekanta arbeten.Den här tröjan är väl söt - den ska jag sticka till ett barnbarns kompis.
Mina pelargoner på balkongen frös ihjäl!! Glömde ta in dem den första köldknäppsnatten. Ja,ja - det är I-landsproblem. Det är bara att starta upp med nya sticklingar. Jag har väninnor som jag får av och har också köpt 8 st nya sorter som jag aldrig haft förut av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar